Voleu gaudir de la bellesa d’un bosc caducifoli i d’espectaculars vistes panoràmiques de la vall del riu Gréixer, Tossa d’Alp i de la Serra del Moixeró? Us aconsellem una excursió per la Fageda de Millarès. En primer lloc, heu de dirigir-vos fins al trencant de Gréixer. A partir d’aquí, travessareu rieres i veureu la casa de Millarès, envoltada de camps de dall i pastures.

Des de la casa de Millarès, podreu contemplar grans vistes a ponent i al nord de la Roca Tallada, les Roques Negres, les Penyes Altes, el Moixeró i la Tosa. L’ambient és molt humit, fresc i ombrívol. Fet que propicia la presència d’espècies vegetals pròpies de l’estatge muntà i diverses espècies d’ocells com les mallarengues, cua llargues i emplomallades. Si aneu en silenci, potser us sorprendrà algun cabirol.

Es tracta d’un itinerari de dificultat baixa. Un agradable passeig de 30 minuts que es pot realitzar a peu o en BTT. Per tant, és ideal per fer-ho amb tota la família. A més, ho trobareu molt fàcilment. Si aneu en cotxe des de Bagà, agafeu la carretera BV-4024, direcció Coll de Pal fins al km 7,5 aproximadament. En aquest punt la carretera fa un revolt tancat a l’esquerra, i a mà dreta, trobareu una petita esplanada amb menjadors per al bestiar i l’inici de 2 pistes. Aquí podeu aparcar el cotxe i començar a caminar per la pista de l’esquerra, que en lleuger i còmode descens, us portarà en uns 15-20 minuts fins a la Fageda de Millarès.

Si voleu descobrir nous indrets de gran bellesa, us recomanem una ruta per la Fageda de Millarès. Us encantarà!

MÉS INFORMACIÓ:

COM ARRIBAR

Des de Bagà, cal agafar la carretera BV-4024, direcció Coll de Pal. A uns 7,5 quilometres a la dreta –en un revolt molt tancat-, trobarem un camí de terra, on hi ha uns menjadors pel bestiar. Cal aparcar el vehicle aquí i continuar a peu un agradable passeig de 30 minuts.

RECOMANACIONS

Dificultat baixa. Ruta a peu o BTT. Cal portar un calçat adient.