Saps què és l’Hostalet? Es tracta d’unes restes patrimonials pràcticament desconegudes per tothom. De fet, molta gent hi passa per davant, però no saben massa bé què són.

L’Hostalet era un antic hostal que es trobava al bell mig de l’antic camí ral que unia el Berguedà amb la Cerdanya a través del Coll de Pendís a la serra de Moixeró. En l’actualitat es conserven dues edificacions originàries del segle XVI, però la teulada s’ha canviat per tal d’evitar l’esfondrament total de la casa principal. També s’ha protegit l’accés a part de les restes per tal de no posar en perill a ningú.

No obstant, la manca d’indicacions sobre aquestes restes fa que passin desapercebudes pels excursionistes. Per accedir-hi, us hi podeu arribar en cotxe. Des de Bagà cal agafar la pista asfaltada cap a Gisclareny. Una mica abans del Pont de Sant Joan, la deixareu per seguir les indicacions cap a la Salle Natura i la font de l’Adou. En un parell de quilòmetres arribareu a la Salle Natura, on trobareu espai per aparcar.

Des d’allà, a peu, haureu de creuar el torrent del Forat (o torrent de Pendís) i agafar el camí en direcció al refugi de Sant JordiL’Hostalet és tot seguit a mà esquerra, a uns dos minuts. A partir d’aquí, us recomanem que seguiu els senyals blancs i grocs del PR C-125. Passareu un petit pont de pedra enmig del bosc, veureu els emblemàtics paratges del Bullidor de la Llet i els Empedrats, amb el curiós traçat de pedra, el seu engorjat i les seves espectaculars cascades.

Endinsa’t al patrimoni de Bagà!