Ruta circular pels voltants de Bagà.

Aquest itinerari té dues parts ben diferenciades: la pujada es fa seguint l’antic camí ral de la Cerdanya –ombrívol i refrescant- que segueix la vall del riu Pendís, que s’ha d’anar creuant a gual en molts indrets. Com a contrapunt, la baixada ressegueix l’esquena de la Boixassa, ampla i assolellada, amb grans panoràmiques i una manca total d’aigua.

Per accedir-hi s’ha d’agafar la carretera que porta a Gisclareny. Just abans de creuar el riu Bastareny pel pont de Sant Joan, agafarem una pista forestal a mà dreta. Continuarem fins a “Cal Cerdanyola” (la primera i única casa que trobarem a peu de la pista). Seguidament , agafarem el camí que surt després de creuar el pont sobre el riu dels empedrats a mà esquerra. Seguir el PR-125 (senyalitzat amb blanc i groc). Anirem trobant diferents indicacions.

Els Empedrats és un recorregut pel costat del sol entre pinetells i alzines. Més endavant, roure, faig, pi roig i pi negre fins arribar a prats alpins. Creuarem varies vegades el riu dels Empedrats. Veurem el “Bullidor de la llet”, saltant d’aigua al peu del torrent del forat. Als costats del riu hi trobarem les majestuoses parets dels Empedrats, d’aquest paisatge únic continuarem el camí cap a la Font Gran, Galigans.

boto-descarrega1

iphone-screenshots

Wikiloc per iPhone

Wikiloc per Android

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.