Excursió molt fàcil i curta, que ens porta a un d`aquells racons amagats que no tothom coneix. Perfecte per fer una passejada fins i tot amb els més petits.

L`Estanyet de Gréixer és un petit estany encabit entre 2 parets de pedra i flanquejat per una resclosa artificial i una fageda.

Cal vigilar per això, ja quan siguem damunt la resclosa ja que hi ha algun salt amb altura.

Per arribar-hi cal pujar per la carretera que va de Bagà a Coll de Pal. S’ha de deixar el cotxe al aparcament que hi ha al Pont de Sant Nazari, on ja hi ha un indicador que ens indica el poble de Gréixer i Penyes Altes.

Agafar la pista (tancada als no veïns per una cadena) que enfila suaument direcció Gréixer. Deixem el poble a la dreta sense deixar la pista, i just quan la pista tomba cap a la dreta, direcció Gréixer, prenem una pista que marxa cap a l`esquerra, i que segueix el GR-107 direcció Coll d`Escriu i coll de Pendís.

Sense deixar mai la pista, travessem un torrent per sobre un pont de fusta, i una mica més endavant, a mà dreta, ens marxa un corriol ascendent que en pocs metres ens deixa sobre la resclosa de l’estany.

La vista és si més no, curiosa. Un estany, petit, on no l`hauries buscat mai, “protegit” pel Moixeró i les Penyes Altes. Un cop sobre la resclosa, per allà on desembassa l`estany, marxa un corriol una mica temerari, per sobre la pedra i prop de l`aigua, que ens porta a l`altre extrem de l`estany, on hi ha una fageda ufanosa. Si l`excursió és fa a la tardor, espectacle de colors assegurat. Per retornar al cotxe, desfem el camí.