Us agrada fer esport en família? Us proposem una ruta en bicicleta de Bagà a la Font de la Vinya Vella. Es tracta d’una excursió circular d’aproximadament 10 quilòmetres, on si voleu, podreu fer diverses activitats al llarg del seu recorregut. Podeu iniciar l’itinerari a la carretera que va fins a Sant Joan. A 900 m, podreu fer una primera parada interessant al pont de Riugréixer. A banda de gaudir de la bellesa d’aquesta zona; si us animeu, podeu aprofitar per fer una excursió a cavall, doncs, en aquest punt es poden llogar.

Tota l’estona, anireu al costat del riu Bastareny, el podreu veure i també sentir. Poc abans d’arribar al pont de Sant Joan, hi ha una pista forestal, en direcció a Gisclareny que us portarà a les Fonts de l’Adou, el naixement d’aquest riu. Aproximadament, es troba a quatre quilòmetres; per tant, caldrà que us desvieu de la ruta inicial. Si així ho feu, després haureu de recular i dirigir-vos cap a Sant Joan.

Quan arribeu al pont de Sant Joan, podeu fer una parada per omplir la cantimplora amb aigua fresca de la font, jugar una mica i menjar quelcom. Cal assenyalar que des d’aquest punt, durant un quilòmetre, hi ha una forta pujada. Però si us canseu, sempre podeu baixar de la bicicleta i gaudir del paisatge.

Després arribareu a un mirador, des d’on gaudireu d’unes vistes espectaculars i des d’on es veu el poble de Bagà. Si continueu per a aquest camí, cada cop es farà més planer, convertint-se en un passeig en bicicleta agradable i tranquil fins a arribar a la Font de la Vinya Vella. L’aigua d’aquesta font és molt estimada pels vilatans, tot i que no està tractada. En aquest espai trobareu unes taules on podreu recuperar forces esmorzant o berenant.

De tornada cap a Bagà, agafareu de nou el camí per on heu vingut i en dos quilòmetres arribareu a la vila. Per acabar d’arrodonir el dia, podeu aprofitar per anar al Parc de la Vila, on els més petits gaudiran d’una bona estona d’esbarjo.

Si encara no teniu plans pel proper cap de setmana, animeu-vos a fer aquesta ruta en bici amb tota la família. Us encantarà!

En aquest enllaç, podeu consultar la localització exacta de la Font de la Vinya Vella.