L’escalada és un esport de muntanya que requereix un entrenament i una bona condició física. Els amants d’aquest esport busquen entrar en contacte amb la natura mentre ascendeixen muntanyes, intentant vèncer el cansament per complir els seus objectius. Triar l’entorn és fonamental i en aquest sentit, la vila de Bagà ofereix escenaris de gran bellesa per practicar aquest exercici. En concret, us recomanarem dos indrets inclosos a la nostra campanya  ‘Enlloc ressona tant la natura’:

• El Riugréixer. Sens dubte, es tracta d’un indret perfecte pels apassionats de l’escalada. Es tracta d’una zona rocosa de calcari dividida en dos per la carretera i el riu Gréixer; té diferents orientacions i la seva dificultat és entre baixa a moderada-alta. Voleu saber com s’hi arriba? Cal acostar-se fins a Bagà, i des d’allà, seguir les indicacions que porten cap al Parc Natural del Cadí Moixeró, Àrea Recreativa Riugréixer i Coll de Pal. Seguint la carretera de Coll de Pal (BV-4024) que surt de Bagà, i continuant fins al km 3, trobareu les parets a banda i banda de la carretera. Després d’uns 300 metres de l’àrea d’Esplai Riugréxier trobareu la zona d’escalada. El pàrquing es troba just davant del cartell de benvinguda al Parc.

• El Pedraforca. Una de les muntanyes més emblemàtiques de Catalunya i considerada com un dels bressols de l’escalada. Aquest massís està situat al Parc Natural del Cadí-Moixeró i està catalogat com a Paratge Natural d’Interès Nacional per la seva gran riquesa biològica i geològica. Per això, any rere any atreu l’atenció de milers i milers seguidors de l’escalada. Especialment, us recomanem la pujada pel coll del Verdet. La ruta no és del tot fàcil i a part de presentar algun pas delicat durant la grimpada, cal estar mínimament entrenat. L’ascensió comença al Mirador de Gresolet, on agafareu un camí que en uns 15 minuts, us portarà fins al refugi Lluís Estasen. Caminareu per darrere del refugi i travessareu el canal de Riambau i girareu a l’esquerra, en direcció a la gruta de les Orenetes que és l’inici de la forta pujada del canal del Verdet. Durant el vostre ascens gaudireu d’unes vistes espectaculars de la serra del Cadí, la serra del Verd i la serra d’Ensija. Els amants de l’escalada més extrema acostumen a pujar per la cara nord del Cadí.

Descobriu indrets de gran bellesa natural on practicar escalada amb la campanya ‘Enlloc ressona tant la natura’ de Bagà.