Bagà és la porta sud al Parc Natural del Cadí-Moixeró, tot un clàssic pels amants de la muntanya. Aquesta vila, envoltada de natura, us dóna la possibilitat de fer una gran quantitat de rutes i excursions. Ara bé, si voleu gaudir d’unes vistes espectaculars, us recomanem l’itinerari fins al mirador dels Orris, també conegut com a mirador del President. Ubicat a 1.887 m d’altitud, us permetrà veure unes meravelloses panoràmiques de la cara sud del Prepirineu oriental. Podreu contemplar la bellesa del massís de la Tosa, la serra del Cadí, la serra del Moixeró, el Pedraforca i la serra d’Ensija. Des de mirador també es poden veure grans rapinyaires volant, com ara voltors o el trencalòs o fins i tot el trencapinyes, un ocellet característic d’aquesta zona i que, si teniu sort, podreu observar-lo entre els pins del petit bosc que creuareu.

Si decidiu agafar el cotxe per fer aquesta ruta, un cop arribeu a Bagà per la carretera C-16,  haureu de seguir les indicacions de Gréixer i coll de Pal. En aquest punt, agafareu la carretera BV-4024 en direcció al coll de Pal. Primer la carretera avança en direcció Nord i després s’enfila muntanya amunt, en direcció Est. Després de recórrer 14,2 km (des de Bagà) per la carretera, en un revolt pronunciat cap a la dreta, veureu a mà esquerra el petit pàrquing de terra on comença la Ruta del Trencapinyes. Hi veureu uns panells indicadors d’aquesta ruta. Llavors heu de travessar el pàrquing i seguir per una pista forestal, en direcció Nord. Al cap d’1 km, arribareu al pàrquing del mirador dels Orris. Des d’on podreu contemplar la bellesa natural del Prepirineu.

Així doncs, a només una hora i mitja de Barcelona podeu fer una gran varietat d’excursions, envoltats de natura. Aprofiteu les vacances d’estiu per fer esport en família, parella o amb amics, gaudint de la bellesa dels paratges baganesos.

Aquí podeu consultar la ruta geolocalitzada del Mirador d’Orris.