Amb l’arribada del bon temps, res millor que descobrir i gaudir de nous paisatges. En aquesta ocasió, us recomanem un recorregut per l’Adou de Bastareny de Bagà. Es tracta d’una curta i fàcil passejada de 400m, durant la qual, primer caminareu al costat del salt d’aigua del Bastareny i després, anireu fins al naixement d’aquest riu.

El camí fins a l’Adou del Bastareny està ben senyalitzat i presenta un primer tram en ascens, després es produeix un lleuger descens i finalment, torna a haver-hi una petita pujada. Es tracta d’un recorregut apte per a tota la família perquè no presenta cap dificultat tècnica. Aquesta passejada ens permet conèixer el naixement d’un dels afluents més rellevants del riu Llobregat en la seva part alta. El Bastareny recull les aigües de la vall del Bastareny i de la vall del riu Gréixer i desemboca al Llobregat a l’altura de Guardiola de Berguedà.

Si voleu fer aquesta ruta, us recomanem que comenceu l’itinerari al costat del pont de pedra sobre el riu Bastareny, agafant el camí que s’enfila en direcció Oest pel vessant sud de la vall. Hi ha un indicador amb el nom d’”Adou del Bastareny”, que us assenyalarà el camí que heu de seguir.

A continuació, us endinsareu per aquest camí i després d’avançar uns 40 m, us desviareu a la dreta per admirar el  salt d’aigua del Bastareny. Seguidament, reprendreu el camí cap a l’Adou. Podreu seguir en tot moment els senyals que anireu trobant. El camí segueix guanyant alçada, ara en direcció Est, tot rodejant la muntanya.

Després d’uns 45 m, el sender gira de nou cap a l’Oest. Fareu ara un tram de camí en lleuger descens i arribareu de nou a la riba del Bastareny. Continuareu en direcció Sud per la vora del riu, que ens queda a la nostra dreta, i arribareu a l’Adou del Bastareny.  Un cop arribeu, podreu veure com brolla l’aigua entre les roques de la muntanya, descobrint un indret poc conegut i amb un encant especial on precisament, l’aigua és la gran protagonista.

Així doncs, ja ho sabeu si voleu conèixer nous indrets naturals de gran bellesa, feu l’itinerari de l’Adou de Bastareny de Bagà.

Més informació clicant aquí.